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C O N T R I B U T O R S

Ladi’Sasha Jones (New York, NY)

In her work, Ladi’Sasha engages the intersections of digital storytelling, archival materials and cultural production. Recent curatorial projects include ‘Dreaming of Kin’ (2016) with artist Tiona McClodden and the ‘Emmett Till Project’ (2015), a digital commemoration of the 1955 murder and trial of Emmett Louis Till.
Based in New York, Ladi’Sasha is launching a small press and web-platform on Black cultural art research (IDA) and is currently working as Artist Engagement Manager for the Laundromat Project. She holds a B.A. in African American Studies from Temple University and a M.A. in Arts Politics from NYU.

→ www.ladijones.com


Rachell Marie Morillo (New York, NY)

Rachell Morillo is an artist, arts administrator and writer who has organized with communities, both domestic and international, to nurture innovative platforms for social change through visual art. She is currently associate in the Public Programs + Community Engagement Department at the Studio Museum in Harlem, where she develops and assesses the museum’s initiatives to effectively activate it as a community platform and resource.


Enrica Picarelli (Parma, IT)

Enrica Picarelli is an independent researcher, translator and author of the research blog Afrosartorialism. She received a Ph.D in Cultural and Postcolonial Studies of the Anglophone World at “L’Orientale” University of Naples. She was “Michael Ballhaus Fellow” at the Center for Digital Cultures at Leuphana University of Lueneburg and Post-Doctoral Research Fellow at the Centre for Comparative Cultures at Lisbon’s University. She has authored book chapters and articles in refereed journals in the fields of television studies, digital media and fashion studies. Her current research focuses on vernacular sartorialism in Africa and the representation of fashionable black bodies on social media.

→ afrosartorialism.wordpress.com


Julie Aubry-Tirel (Strasbourg, FR)

À la croisée des genres, Julie Aubry-Tirel s’intéresse aux liens entre esthétique, éthique et politique, questionnant en particulier la place du corps, de l’imaginaire et des normes dans les représentations contemporaines. Elle porte un intérêt particulier aux arts populaires, dans une perspective critique, féministe et décoloniale.


Paula de Almeida (Lille & London)

Paula De Almeida is a cultural mediator and producer and has worked for institutions and communities in France, Angola, the UK and the USA. A Cape-verdian born in Lisbon later raised in France and educated in London. Enjoys existing in the liminal. She holds BA in international relations and development studies . She has also undertaken post-graduates studies in educational psychology and history of art. She is passionate about creating ‘social spaces and actions’ with people from all walks of life. Some of her favourite artists are Matisse, Nan Goldin, Adrian Piper, Bruce Lacey, Theaster Gates, Claude Cahun, Francis Bacon, Paula Rego, Lygia Pape and Jeremy Deller.
Founder of Artrepid (art tours and cultural services).


Gwenaëlle Fenon  (Strasbourg, FR)

Gwenaëlle Fenon est diplômée de la Licence « Industries Culturelles, Art et Sociétés » à l’Université de Lille 3. Elle intègre ensuite le Master « Critique- Essais, écritures de l’art contemporain » à l’Université de Strasbourg. En tant que critique d’art, elle a publié pour Transversalles, The Art Momentum et Rue 89.
Depuis ses études en sciences sociales, elle s’intéresse particulièrement aux flux et mobilités culturelles induites par la mondialisation. À travers les productions d’artistes des diasporas du continent africain, elle étudie les formes esthétiques
questionnant la notion de métissage et d’identité dans une perspective postcoloniale.


Jean Kamba  (Kinshasa, RDC)

Jean Kamba vit et travaille à Kinshasa. Licencié (bac +5), en sciences de l’information et de la communication à l’Université Pédagogique Nationale de Kinshasa (UPN), à la faculté des Lettres et Sciences humaines, depuis 2012.
Écrivain, poète, journaliste, et critique d’art ; Il organise aussi des expositions. Il œuvre dans le management de projets artistiques axé sur l’art contemporain ; consultant auprès du collectif « Solidarité des Artistes pour le Développement Intégral » (SADI) A .S.B.L, et auprès du centre d’art Waza ; ainsi que d’autres, œuvrant à Kinshasa et partout dans le monde. Depuis 2006, il fait un travail de suivi, de médiation et d’évaluation, auprès des artistes kinois dans leurs ateliers de création. Cela dans une logique s’axant exclusivement sur des pratiques artistiques contemporaines.


Salima El Aissaoui (Salé, Maroc)

Salima El Aissaoui est médiateure culturelle à la Fondation Nationale des Musées (Maroc), et curateure indépendante, axée sur la scène émergente de l’art contemporain marocain et non-occidental. Actuellement en première année de doctorat, elle mène une recherche dans le domaine du comparatisme, étudiant les usages de la littérature dans l’art contemporain.

→ Salima El Aissaoui’s Instagram

Nana Ocran (London, UK)

Nana Ocran is a London-based writer, editor and lecturer, specialising in contemporary African trends. She was Editor-in- Chief for the Time Out Group’s series of guides to Lagos and Abuja (2007-2013) and has consulted on and established publications on West African culture for the Danish Film Institute, Arts Council England, the Institute of International Visual Arts (Iniva) and the British Council.
She was a curatorial advisor for the Afrofuture design programme at La Rinascente during Milan Design Week 2013. She has contributed articles on design and art for Design Indaba (Cape Town), Gestalten Books (Berlin) and has previously been a Pan African trends watcher for the Breakthrough Innovation Group (BIG) – a think tank for Pernod-Ricard, Paris.  Nana is an associate lecturer at INSEEC. She delivers a course in UK and African trends using London and specific African cities as creative resources. She is currently leading the Peoples’ Stories project – part of the British Council’s arts programme in sub-Saharan Africa.


Marynet J. (Dakar & Strasbourg)

Marynet J est diplômée du Master « Critique et essais, écriture de l’art contemporain » de l’Université de Strasbourg et alumni de la session 1 de la RAW Académie de Dakar. En tant que critique et théoricienne de l’art elle a écrit pour Ososphère, RadaR essai-critique, Cinewax, KinAct et IAM.
Elle étudie l’imagerie allégorique mémétique sur internet et dans les réseaux urbains, les savoirs traditionnels africains, les esthétiques décoloniales, les cosmogonies virtuelles et IRL ainsi que les subjectivations computationnelles qui dessinent nos devenirs connectés. Les productions de Marynet J croisent les disciplines et les géographies pour disséquer l’imagerie de sa génération, celle des millennials.

→ www.marynetj.com


Serine Mekoun (Bruxelles, BE)

Serine Mekoun est une journaliste littéraire et entrepreneur culturel belgo-togo béninoise basée à Bruxelles. À la croisée des générations Z et Y, elle s’intéresse aux espaces de reconnexion dans un va-et-vient incessant entre culture populaire et culture savante, Europe et Afriques et à tous les espaces de germination des futurs.


Mathilde Allard (Leiden & Paris)

Mathilde Allard holds a Master’s degree in Art History, with a focus on African art, from the École du Louvre in Paris (France). She is currently enrolled as a Master’s student in the Museum Studies specialisation at Leiden University (The Netherlands).
She is part of the collaborative research group “Collaboration and contestation in words: Dialogues and disputes in African social realities”, with the African Studies Centre of Leiden. She is particularly interested in the relationship between poetics, politics and ethics in the contemporary museum space.


Anaïs Gningue (Lyon, FR)

Née à Dakar, elle s’envole pour Lyon à 17 ans dans le cadre de ses études en anthropologie et journalisme. Passionnée de culture(s) et d’enjeux sociaux, elle est sensible à la compréhension de l’Autre. Ses origines plurielles lui ont fait connaître très tôt la diversité. La pluralité et les nuances de chaque sujet lui tiennent donc à cœur. Entrepreneuriat africain, transhumanisme, monde arabe, albinisme… elle est dotée d’une curiosité sans limite. Sa plume est passée chez Modzik à Paris, Le Petit Bulletin et Sottises Magazine à Lyon.

→ anaisgningue.wordpress.com


Valerie Behiery (Canada)

Valerie Behiery writes about the aesthetics and cultural politics of art and visual culture from or relating to the Middle East and North Africa with a special focus on women, plural identity and cross-cultural translation.
Having a Ph.D. in art history, she has taught at several universities, done consultancy work for galleries and museums, and presented papers at international conferences. Her writing has appeared in art catalogues, reference works, peer-reviewed journals and art magazines, including Nafas, Islamic Arts Magazine and M: The Magazine of the Montreal Museum of Fine Arts.


Nkgopoleng Moloi Biog (Johannesburg, ZAF)

Nkgopoleng Moloi is a Johannesburg-based writer and photographer with a specific interest in the spaces we occupy and navigate, and how this influences the people we become.
Writing is a tool she uses to understand the world around her and to explore the things she is excited and intrigued by; particularly history, art, language and architecture. She is fascinated by cities, their complexities and their potential.

→ Nkgopoleng Moloi’s Mail&Guardian articles

 

  • #InConversationWith NNENNA OKORE, Perspectives from the Niger Delta.🚩 https://theartmomentum.com/nnenna-okore/
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#theartmomentum #nnenaokore #FuelForThought #ArtExchangeGallery #universityofessex @nnennaokore @fuelforthoughtexhibition @ArtExchange @JustineJean @efrosinisouv @AlexandraTorres
  • Exhibition view: “Fuel for Thought: Perspectives from the Niger Delta”, 2019. Photo: Douglas Atfield.
#theartmomentum #nnenaokore #FuelForThought #ArtExchangeGallery #universityofessex @nnennaokore
  • #ByHer @nnennaokore, “Everything Good Shall Come to Pass”, 2014. Burlap, dye, wire and acrylic, 153 x 183 x 31 cm. Photo : Douglas Atfield. #TheArtMomentum
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JOIN US IN LONDON!
Meet the team THE ART MOMENTUM at he Inaugural WISH Africa Expo Showcasing The Best of Africa!
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Panel discussion: A HOME FOR AFRICAN ART with @azubogu @MeriemBerrrada and @SeunOduwole. Moderated by @celine_seror @TheArtMomentum 9th June @wish_africa
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WISH Africa is launching its inaugural multi industry conference showcasing the best of African culture and commerce at Olympia London, Kensington this year. Across Saturday 8 and Sunday 9 June 2019, the expo will feature panel discussions by renowned industry experts such as Yinka Shonibare CBE, Artist; Ezzie Chidi-Ofong, Head of Video for Conde Nast; Alex Schoch, Senior Energy Director, TESLA and Amb. Abdesslame Aboudrar, Moroccan Ambassador to the UK to name a few.
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The expo will focus on four countries from four corners of the African continent: Morocco
(representing the North), Kenya (representing the East), Nigeria (representing the West) and
South Africa (representing the South).
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Following its London run the expo will travel to Morocco in 2020, followed by Nigeria in 2021,
Kenya in 2022 and South Africa in 2023.
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#WeAreTheWISHAfricans #WISHAfrica #WISHAfricaExpo #WAE2019 #London #TheArtMomentum
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ELLEN GALLAGHER & EDGAR CLEIJNE, Liquid Intelligence, exhibition @ Wiels Museum, Bruxelles.
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L’exposition Liquid intelligence d’ Ellen Gallagher et Edgar Cleijne a plongé les visiteurs du WIELS à Bruxelles dans un voyage aquatique du 2 février au 28 avril 2019. Ellen Gallagher, artiste majeure de la scène artistique contemporaine, est originaire de la ville portuaire de Rhode Island (USA), et vit et travaille entre Rotterdam et New York. Depuis 2003, elle développe une étroite collaboration avec l’artiste photographe et vidéaste néerlandais Edgar Cleijne.
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Nouvel article 🚩 https://bit.ly/2JsYiXh
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#ellengallagher #edgarcleijne #exhibition #liquidintelligence #dirknauwaerts #wiels #museum #brussels #contemporaryart #theartmomentum @wiels_brussels
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EZA POSSIBLE, artist collective from RDC, group show opening in Paris @galerie_magnin_a #ParisCapitalOfArts 🤩
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Week-end d'inauguration de l’exposition NA KINSHASA EZA POSSIBLE durant @parisgalleryweekend (17-18-19 mai 2019). Vernissage exposition Na Kinshasa Eza Possible Samedi 18 mai 2019, 14h - 19h @galeriemagnin
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Artistes #NaKinshasaEzaPossible #SteveBandoma #HoustonMaludi #KuraShomali #MonsengoShula #PathyTshindele #EzaPossible #ToutestPossible #congordc #Kinshasa
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Steve Bandoma appartient au groupe Librisme Synergie qui mêle performances, photographie, peinture, collage, détournement d’images... Ses œuvres à connotation politique témoignent le plus souvent d’une société « malade » et de politiques contestables... @SteveBandoma
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Pathy Tschindele et Kura Shomali du groupe Eza Possible (tout est possible) réinterprètent non sans humour des figures politiques, musicales ou sportives ... dont seuls les uniformes ou médailles attestent de leur pouvoir. #pathytshindele
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Houston Maludi prolonge l’« Ecole de la Ligne » de son maître kinois Kamba Luesa pour développer à partir de 2008 ce qu’il nomme le « Monochrome Cubisme Symbiotique Quantique » reconnaissable par un encombrement de fines lignes noires nous immergeant au cœur des mégalopoles africaines et du monde. @HoustonMaludi
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#NaKinshasaEzaPossible #SteveBandoma #HoustonMaludi #KuraShomali #MonsengoShula #PathyTshindele #EzaPossible #ToutestPossible #congordc #kin#exhibition #photography #opening #galerieMagninA #meettheartists #galleryparisweekend2019 #artcollector #contemporaryart #instaart #thankyoufollowers 👌🏾 #ArtInParis #weloveart #theartmomentum

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